tisdag 17 juni 2008

Kannibal avrättad i Japan

"I Japan avrättades på tisdagen tre personer. En av dem var 45-årige Tsutomu Miyazaki som dömdes för att ha mördat fyra flickor, mellan fyra och sju år gamla." -DN

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=794601

"Between 1988 and 1989, Miyazaki mutilated and killed four girls, ages four to seven; he then sexually molested their corpses and ate portions of his third and fourth victims." -Wikipedia

http://en.wikipedia.org/wiki/Tsutomu_Miyazaki


Jag är för avrättningar, skit ska inte finnas och det av helt praktiska själ. Det kvittar väl hur jävla psykiskt sjuk någon någonsin kan bli, en person som knullar, lemlästar och dinerar på små barn har i mina ögon tuggat sig till snaran med råge.

Jag skulle så gärna se att vi införde samma straff för våra egna psykfall som t.ex. Helénmördaren. I Sverige där har vi en konstig och sjuk syn på sånt här, man tänder ett litet ljus för den mördade medan man samtidigt tycker minst lika synd om gärningsmannen, det daltas något så in i helvete med drägget. Heléns mördare, hur länge dröjde det innan han dök upp i media brett hånflinande då han avnjöt en god middag ute på en s.k. bevakad permission? Mindre än två år.

Nu känner jag till Helénfallet mycket väl eftersom det hela hände inte många mil från orten jag då var bosatt i, Hörby ligger bara ett fåtal mil norr om Sjöbo det upprörde oss alla att vi hade en riktig galning lös speciellt så nära inpå, det var jävligt obehagligt. Min bästa polares morsa jobbade för den delen på sjukhuset som fick in kroppen av den stackars flickan så jag vet mycket väl vad hon var utsatt för, vilka skador som fanns på kroppen osv men det kommer jag aldrig att förtälja till någon, dödsstraff är dock i detta fall mer befogat än någonsin. Dock kommer det inte att hända, troligtvis kommer han ut någon gång och kanske gör han samma sak igen...

..med något att våra barn kanske?

Inga kommentarer: